Ételtípusok


Kedves Látogatók!

Az élelmezésemet folytatom, most azzal, hogy milyen és mennyi tápanyagra van szükségem, milyen típusú ételeket eszünk a bölcsiben.
A napi kalória szükségletem: 1 év alatt napi 800 kcal, 1-3 éves korig napi 1100-1300 kcal

Tápanyag szükségletem megoszlása: fehérje mennyiség 7-15%
növényi ill. kis rész állati zsiradék 35%
szénhidrát 45-55%.
Ezen kívül, rostok, vitaminok, ásványi anyagok.

Étrend ajánlásom

Reggeli folyadék: tejes kávé, vaníliás tej, karamell, gyümölcsös ízesített tejek, millky shékek.
Hozzá valók: barna kenyér, magvas kenyerek, margarin, felvágottak, aktuális nyers zöldségek reszelve, vagy darabolva (paradicsom, paprika, uborka, retek, savanyúkáposzta stb.)

Tízórai:
Nyáron folyadékpótlás és rostpótlás: 100%-os rostos gyümölcslevek , szűrt gyümölcslevek, gyümölcsök. Napközben szükség szerint folyamatosan a tiszta víz.
Télen: gyümölcstál, vitamintál, rágnivaló.
Ebéd:
Hétfő: Tisztító nap karotin félék, és friss gyümölcs (sárgarépa, finomfőzelék)
Kedd: Mártások a megfelelő feltéttel és körettel.
Szerda: Leves, süti vagy tésztaféle.
Csütörtök: Rakott, csőben sült, és friss gyümölcs. (ha rakott, lehet karfiol, z.bab, rakott krumpli-az, virslivel, nem kolbásszal,)
Péntek: Főzelékek, feltéttel, és friss gyümölcs

Feltétek: pulyka, csirke, hal, sertés hús, csirke máj, tojás, sajt, zabpelyhes felfújtak.

Uzsonna:
Könnyű étel, hogy a vacsorát ne előzze meg egy telítődési idő.
Gyümölcsös joghurt, cerbona, müzli, lekvár, méz, szezámmag, körözött, sajt, zöldséges margarinos kenyér (sárgarépa
snidling, petrezselyem, cékla stb. darálva, reszelve és margarinnal kikeverve)
Tejes folyadékokhoz belép a kakaó.

Ha így étkezem, akkor egészségesen étkezem.